Ferraty Csesznek

Pridanl/a: Ondrej Michalík v: Kurz istenia na umelej stene, na skale a Via ferraty s inštruktorom. v: Komentár: 0 Klik: 680
Ferraty v Maďarsku? Áno a dokonca niekoľko na jednom mieste.

Doprava:

Náročnosť:

B až E

Doprava

Cesta po Maďarskej rovine vie byť pekne kľukatá, ak nemáte navigáciu je pomerne ľahké sa stratiť. Keď sa dostanete do obce Csesznek je to už pomerne jednoduché - stačí zaparkovať pri reštaurácii Cservák.

Prístup

K ferratám sme sa dostali po chodníku okolo reštaurácie smerom na východ a následne turistickom chodníku, ktorý obchádza hradný kopec z južnej strany. Samotný prístup trvá asi 30 minút a nie je veľmi náročný. Keď prídete k lavičkám a stolom ste na mieste

Voľba ferraty

Na mieste je niekoľko ferrát s rôznym stupňom náročnosti od B do E. Všetky ferraty sú relatívne krátke, a za jeden deň ich dokážete prejsť aj všetky. Pre istotu však odporúčame začať jednoduchšími, pri našej návšteve totiž boli niektoré steny vlhké a šmykľavé. Na druhej strane sú všetky ferrary v tejto lokalite nové a veľmi dôkladne zaistené.

Najľahšia bola ferrata nachádzajúca sa na južnej strane brala najbližšie k prístupovej ceste. Poskytovala príjemnú rozcvičku a vďaka niekoľkým vertikálnym úsekom nás doviedla až na vrchol kopca. Odtiaľ sme mali výborný výhľad na hrad nachádzajúci sa na druhej strane. Po jej absolvovaní sme zbehli dole kopcom a za cca 20 minút sme sa už chystali na ďalšiu ferratu.

Pre mňa najzaujímavejšia ferrata bola tiež na južnej strane, ale ďalej od prístupovej cesty. Jej začiatok sa vyznačoval pomerne mokrým a šmykľavým terénom, ktorý zakrátko vystriedali technické úseky a lezenie smerom hore. Absolvovali sme ju ako poslednú a možno aj preto sa nám zdala byť oproti ostatným veľmi dlhá. Fotka s výhľadom je práve z nej a cesta dole trvala tiež do 30 minút.

Najťažšie ferraty sú hodnotené ako E a vedia byť naozaj náročné. Zároveň sú však pomerne krátke, a preto nám prišli ľahšie. Ukážka z E-čka je aj na fotke dole - dlhým vertikálnym úsekom na úvode ferraty. Tento kúsok vyžadoval pevné ruky a bol náročný na moral, ale ďalej to už bola relatívna pohoda. Táto ferrata je na severnej strane a z vrcholu je výhľad na okolitú prírodu, ale hrad odtiaľto cez stromy nevidno. Cesta dole ide cez les a za pár minút Vás dovedie na plošinu, kde začínajú všetky ferraty.

Csesznek - D

Vrchol

V lokalite dosiahnete vrchol viac krát :-) Odporúčame vyliezť aspoň jednu ferratu na severnej a jednu na južnej strane, aby ste si vychutnali čo najlepší výhľad.

Zhrnutie

Aj ďalšie ferraty na tomto mieste sú si veľmi podobné. Do hodiny vyleziete hore, tam Vás čaká pekná výhliadka a následne za pár minút zbehnete dole. Môžete pokračovať, alebo si na chvíľu oddýchnuť a dať obed - stoly a lavice sú k dispozícii.